Over Nathalie Soeteman

Chip Conley 2In mijn werk combineer ik mijn generalistische, holistische visie en breed ontwikkelde specialistische expertise. Ik heb meer dan 15 jaar management- en advies-ervaring. Mijn specialisatie ligt op het kruisvlak van strategische communicatie, engagement en de verandering die nodig is om daar te komen. Zowel binnen complexe, (internationale) corporate en beursgenoteerde bedrijven zoals Vodafone, Endemol, SNS REAAL en de Telegraaf Media Groep, als retail- en hospitality-bedrijven, nonprofit-organisaties en het MKB. Steevast werk ik vanuit de vraag: ‘Wat drijft mensen en hoe kan ik ze helpen om samen betere en blijvende resultaten te behalen?’

Onderwerpen waarmee ik jou kan helpen, zijn bijvoorbeeld die op het gebied van: reputatiemanagement, geïntegreerde corporate en social branding en PR. Ook met management-, ontwikkelings- en organisatievraagstukken help ik je graag.

‘Wat drijft mensen en hoe kan ik ze helpen om samen betere en blijvende resultaten te behalen?’

Met veel plezier en succes initieer en implementeer ik nieuwe initiatieven. Met mijn gezonde dosis lef en positieve energie krijg ik mensen en organisaties in beweging. Vaak samen met een team van professionals. Als facilitator, inspirator en katalysator stel ik stelselmatig de vraag: ‘Wat moet er hier gebeuren en hoe kan het wèl?’ Bij Vodafone was ik manager van een van de eerste online reputatie-, social media marketing- en webcareteams. Bij SNS (Retail) Bank inspireerde en faciliteerde ik enthousiaste klanten en medewerkers van de vijf merken. Om samen vorm te geven aan cultuurverandering, hun (nog onontdekte) talenten ten volle in te zetten en hun enthousiasme over de producten en diensten van het bedrijf te delen met vrienden en familie, online en offline.

Wat moet er hier gebeuren en hoe kan het wel?

Als (hoofd)redacteur, marketingmanager en chef redactie stond ik aan de wieg van de eerste vakglossy van Nederland, V-style. Een crossmediaal medium, dat vrouwen in marketing en communicatie inspireert en verbindt. Ik ben twitteraar (@Nathalief) van het eerste uur en initiator en mede-oprichter van Social Media Club Utrecht (#SMC030). Bij Telegraaf Media Groep initieerde en coördineerde ik onder meer de totstandkoming van een nieuw katern en menige innovatieve productinnovatie en joint promotion.

Simon Sinek 2

Relevante opleidingen
Om klanten en opdrachtgevers de hoogst mogelijke kwaliteit te garanderen, vind ik het belangrijk om op de hoogte te zijn van de laatste best practices en de nieuwste ontwikkelingen. Naast mijn werk volg ik daarom momenteel de Executive International Master of Science in Corporate Communication aan Rotterdam School of Management, Erasmus University. Zowel mijn Rechtenstudie in Leiden als de post-academische leergang Verandermanagement aan de Academie voor Management rondde ik eerder met goed gevolg af.

Communicatie vraagt om engagement en engagement vraagt om communicatie en reflectie, en vaak om verandering

Ik ben erkend Superpromoter Consultant, gecertificeerd coach en Master Mentor voor de gecertificeerde Triple A+ Trainer, Teacher and Coach-opleiding. Verder volgde ik diverse opleidingen, masterclasses en trainingen op het gebied van Positieve Psychologie (o.m. Harvard), transformatie-coaching, marketingcommunicatie, verbindende, geweldloze communicatie, (persoonlijk) leiderschap, zelfcompassie en mindfulness.

Meer informatie over mijn achtergrond en ervaring vind je op mijn LinkedIn-profiel.